"ПАВЛОДАР ҚАЛАСЫ Қ. БЕКҚОЖИН АТЫНДАҒЫ ЖАЛПЫ ОРТА БІЛІМ БЕРУ МЕКТЕБІ" ММ
Кіру
AA+
«Павлодар қаласының Қалижан Бекқожин атындағы жалпы орта білім беру мектебі»
Павлодар облысының білім беру басқармасы, Павлодар қаласы білім беру бөлімінің КММ
"ПАВЛОДАР ҚАЛАСЫ Қ. БЕКҚОЖИН АТЫНДАҒЫ ЖАЛПЫ ОРТА БІЛІМ БЕРУ МЕКТЕБІ" ММ
«Павлодар қаласының Қалижан Бекқожин атындағы жалпы орта білім беру мектебі»
Павлодар облысының білім беру басқармасы, Павлодар қаласы білім беру бөлімінің КММ

Кәсіби қызмет - бұл белгілі бір салада және өндіріс саласында өз мамандығы мен біліктілігі бойынша адамның қызметі. Оның жұмыстағы жетістігі өзінің кәсіби қызметіне дайын болғандығына байланысты. Кәсіби қызметті еңбектің құрамдас бөлігі ретінде адамның негізгі қызметін қарастыруға болады. Кәсіби қызмет әрқашан белгілі бір мақсатқа ұмтылады және нақты міндеттерді шешуді қамтамасыз етеді.Логопедтің кәсіби қызметіне жүгінейік. Педагогикалық білімді дамытудың әртүрлі кезеңдерінде ғалымдар логопедтің жеке басы, оның кәсіби маңызды қасиеттері, әртүрлі қабілеттері мен дағдыларын, мұғалім-логопед жүзеге асыратын түзету-педагогикалық қызмет түрлерінің мәнін анықтады.

Логопед-мұғалімнің негізгі мақсаты – ауызша сөйлеуді дамытуда жазбаша сөйлеудің бұзылуына әкелуі мүмкін ауытқулары бар білім алушыларға логопедиялық көмек көрсету, қайталама бұзылулардың алдын-алу, сондай-ақ жазбаша сөйлеу бұзылыстарын түзету.
Логопед-мұғалімнің іс-әрекетінің объектісі – балалардағы әртүрлі сөйлеу патологиясы.
Логопедтің негізгі міндеті – ауызша және жазбаша сөйлеу ақауларын түзету, ана тіліндегі жалпы білім беру бағдарламаларын толық меңгерудің алғышарттарын қалыптастыру.
«Логопедия» ББ бойынша жоғары кәсіптік білім берудің мемлекеттік білім беру стандартында логопед-мұғалімнің кәсіби қызметінің негізгі түрлері:
- оқу-тәрбиелік;
- диагностикалық-талдамалық;
- түзету-дамытушылық;
- әлеуметтік-педагогикалық;
- ғылыми-әдістемелік;
- консультациялық;
мәдени-ағартушылық;
- ұйымдастырушылық-басқарушылық формалары анықталған [52]
Кәсіби қызмет барысында логопед-мұғалім бірқатар функцияларды орындайды:
- диагностикалық функция – балаларды тексеру және бұзылу түрін анықтауда көрінеді;
- түзету функциясы – логопедтің сөйлеу қабілеті бұзылған балаларға тән даму кемшіліктерін жеңуге немесе әлсіретуге бағытталған және жеке бұзылуларды түзетуге ғана емес, сонымен бірге жеке тұлғаны қалыптастыруға бағытталған арнайы логопедиялық іс-шаралар жүйесін жүзеге асыруға қатысуы;
- оқыту функциясы – баланың белсенділігін ынталандыру мен басқаруда көрінеді, нәтижесінде оның белгілі бір білімі, дағдылары мен дағдылары қалыптасады;
- білім беру функциясы – арнайы әзірленген және ғылыми негізделген құралдарды, әсер ету формалары мен әдістерін қолдана отырып, үйлесімді дамыған тұлғаны мақсатты қалыптастыру процесінде көрінеді. Білім беру функциясы әр баланың психикалық дамуы үшін педагогикалық тұрғыдан қолайлы, қолайлы микроклимат құру мақсатында балалардың қарым-қатынасын басқаруды да қамтиды;
- зерттеу функциясы – логопедтің қызметі логопедиялық және педагогикалық іс-әрекеттің тәжірибесін терең талдаусыз, жаңасын күнделікті іздемей, озық тәжірибе мен инновацияларды талдаусыз мүмкін емес;
- ата-аналарға психологиялық-педагогикалық кеңес беру функциясы – балалар мекемесі мен отбасының күш-жігерінің бірлігін қамтамасыз ете отырып, логопед ата-аналар алдында және логопедиялық, педагогикалық білімді насихаттаушы ретінде әрекет етеді. Ата-аналармен тәрбиелік, ағартушылық жұмыс болмаса,баланың жеке басын қалыптастыруда айтарлықтай жетістіктерге жету мүмкін емес;
- өзін-өзі тәрбиелеу функциясы – қазіргі заманғы логопедке қойылатын талаптар деңгейінде жұмыс істеу педагогика, психология, медицина және логопедия саласындағы жаңа зерттеулерді үнемі білімсіз байыту мүмкін емес, сондықтан қазіргі уақытта бұл функцияға ерекше мән беріледі [53].
Логопедтің түзету-педагогикалық қызметінің ерекшелігі баланың сөйлеу қабілеттерін түзету мен дамытуға және оны қоғамдағы тұлға ретінде әлеуметтендіруге байланысты әлеуметтік сипатқа ие.